fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאורה והצללה כחלק מעיצוב הבית

תאורה והצללה

האקלים הים תיכוני השורר בישראל מחייב אותנו לבצע היערכות מיוחדת בכל מה שנוגע לעיצוב הבית ולרכישת ריהוט מתאים עבור כל אחד מרבדי הבית. השמש היוקדת מעניקה חום חשוב לכולנו, אך החום העצום הזה הוא מסנוור ולעיתים אי אפשר לשבת בסלון כאשר השמש קופחת בשעות הצהרים. או לחלופין אם חם מאד חייבים להפעיל מזגן או לדאוג לסגירה מסוימת בסלון או במרפסת, כדי לא לספוג את הקרניים העוצמתיות בשעות החמות ולאחר השקיעה, אפשר שוב לפתוח לרווחה את החלונות. זו הסיבה שבעת תכנון הנראות של הבית, מקדישים מחשבה רבה גם לנושא תאורה והצללה כדי להעניק לכל בית את המעטפת הדרושה לו וזאת בהתאם לכיווני האוויר של כל דירה ספציפית.

יש דרכים אפקטיביות מאד במצבים האלה, כמו לדוגמה וילון זכוכית שהוא כמות של לוחות זכוכית אשר ממוקמים זה לצד זה בכל ההיקף של המרפסת, או לחלופין סגירת מרפסות באמצעות בד רשת צרפתי המיוצר מ – PVC בציפוי פוליאסטר. אפשר להתקין וילונות איכותיים אלו בכל גודל נדרש. מחלקים את המעטפת לכמה מקטעים וכך מייצרים את הווילונות על פי המידות הנחוצות להצללה מלאה.

תאורה והצללה בכל בית

אחד הנושאים הראשונים שבוחן כל מעצב פנים אשר אמור להציע כמה סקיצות לכל בית או דירה, הוא המשמעות של תאורה והצללה וזאת כדי ליצור את האפקט הנכון ביותר. בבתים שבהם יש חלונות לכיוון מערב או לכיוון מזרח, יש שמש חזקה מאד בשעות ספציפיות של כל יום לאור העובדה שברוב ימי השנה יש שמש בישראל כך שיש למצוא פתרון לנושא תאורה והצללה. כאשר קרני השמש חודרות הביתה, הדבר מפריע לכל מי שיושב בחדר זה והוא אינו מסוגל לראות כלום לאור הסנוור. מעבר לכך השמש העוצמתית פוגמת בריהוט הקיים בסלון בחדרי הילדים או בחדר השינה אם הם פונים לאחד הכיוונים הללו.

לכן מזמינים מראש תריסים שיגנו מפני השמש ואפשר יהיה לשחק עם פתיחתם וסגירתם על פי השעות החמות. הדרך המועדפת היום היא תריסים חשמליים אשר שעות הפעילות שלהן הן קבועות ומתוכנתות וכך אין חום רב בבית ולא נוצרים מצבים שבהם הבד של הריפוד דוהה, או יש השפעה של החום על מדפים, מזנונים וארונות.

תאורה בדירה

הפונקציונליות של כל גוף תאורה היא להעניק מאור בכל הסביבה, אך מעבר לכך לתאורה יש גם פן עיצובי ולכן מעצב הפנים יוצר התאמה מיטבית למבנה ולריהוט. הוא מציע לדוגמה גוף תאורה גבוה הנמשך מהתקרה כלפי מטה והוא פתרון אידאלי בחשיבה על תאורה והצללה מהמרפסת הסמוכה.

התאמה של העיצוב לריהוט

לאחר הטיפול בנושא תאורה והצללה אפשר להזמין ספה מרהיבה לסלון עם בד איכותי בהדפסים יפהפיים, כורסאות שמשתלבות בגוונים תואמים, קונסולה מיוחדת לכניסה לבית ומזנון בעל מראה שהוא כליל השלמות שיוצב בסלון.

מאמרים נוספים
לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?