fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שולחן, אגרטל, פרח ומנורה: שילוב מכשירי חשמל בתהליך עיצוב הבית

שילוב מכשירי חשמל

שילוב מכשירי חשמל בעת עיצוב הבית

עיצוב הבית הוא תהליך מיוחד ומרגש שמפגיש בין החלומות והשאיפות של בני הבית ובין היכולות והכישורים של צוות העיצוב. זהו מפגש פורה ומפרה שתוצאותיו בדרך כלל מרהיבות, והוא משדרג גם את מראה הבית ואת האווירה בו וגם את אורח החיים של בעליו.  מעצבים עוסקים מעט בדרך כלל בנושא שילוב מכשירי חשמל בתהליך העיצוב וחבל – למכשירי החשמל יש מקום מרכזי בחייהם של בני הבית ובתפעול הבית בכללותו, ולכן חשוב לא לקבל אותם כמובנים מאליהם.

מכשירי חשמל צריכים להשתלב בקו העיצובי של הבית ולהשלים אותו. לכן יש צורך לדעת מראש היכן הם יוצבו ולוודא שהמקום שהוקצה להם תומך בפעילותם המיטבית. 

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בתכנון תהליך העיצוב בבית בכל הנוגע לשילוב מכשירי חשמל בו? בואו נבדוק. 

לזהות את הצורך

 אין ספק שמכשירי חשמל הם חלק בלתי נפרד מחיי היום־יום שלנו, ואנו חייבים להביאם בחשבון כשאנחנו מעצבים מחדש את הבית או מעצבים בית חדש. אם מעצבים מחדש את הבית, מכשירי החשמל הם חלק מהריהוט הקיים. אף שהם השתלבו היטב עם הקו העיצובי הקודם של הבית, אין הכרח שיתאימו לקו העיצובי החדש. במקרה כזה צוות העיצוב ישלב את מכשירי החשמל הקיימים בתוכנית העיצוב. אם נראָה שהמכשירים אינם מתאימים לחזון העיצובי החדש של הבית, יהיה צורך להחליפם במכשירי חשמל חדשים ולהציבם במקומות שונים בבית, בצבעים מגוונים ובגדלים שונים. אם מעצבים בית חדש, הרי שאין מנוס מרכישת מכשירים חדשים בד בבד להתקדמות תהליך העיצוב. 

מכשירי חשמל בצבעים ובגדלים שונים

 כדאי שמכשירי החשמל יתאימו למראה המחודש של הבית, לאווירה, ולנושא העיצובי בכלל. אם העיצוב הוא רטרו־וינטג', יש צורך לשלב בבית מכשירי חשמל המעוצבים בהתאמה למראה זה. למשל מקרר בעיצוב מיוחד – וינטג' קלסי, מיקרוגל בצבעים רכים ועדינים, טלוויזיה שמוטמעת בקיר כדי שלא תבלוט או מכונות כביסה וייבוש שמוסוות מאחורי דלת מחיצה יפה, מעוצבת ומקושטת מעץ. אם מדובר במראה מודרני, יש צורך להתאים את מכשירי החשמל למראה המודרני ואף להבליט אותם מעט בצבעים עזים וחצופים שיוסיפו נופך מודרני למראה הבית ולאווירה שבו. כך למשל למקרר, לתנור ולמכונת הקפה במטבח תהיה נוכחות מורגשת הודות לצבעים יוצאי דופן שימשכו את תשומת הלב; מערכת מיזוג האוויר תשתלב היטב עם צבע הקירות בכל חדרי הבית, ובחברת Coolme – רכישת מזגנים אונליין במחירים מנצחים נמצא את יחידות המיזוג המושלמות לנו; מסכים בגדלים שונים יוצבו או ייתלו בחדרי השינה, במטבח ובסלון בהתאמה מלאה לצבעי החדרים, לרהיטים וכן לאווירה השוררת בהם. עיצוב בית במראה מודרני לא יסווה את מכשירי החשמל, להפך – הוא ייקח אותם צעד קדימה וישתמש בהם כפריטי ריהוט חשובים העומדים בקו עיצובי אחד עם שאר הרהיטים ונחוצים להשלמת מראה הבית כולו. 

מכשירי החשמל הם פריטי עיצוב הכרחיים

תהליך העיצוב של הבית המודרני חייב להביא בחשבון את מכשירי החשמל ולהשתמש בהם גם כרהיטים פונקציונליים וגם כפריטי עיצוב חיוניים. בשל כך, לצד מכשירי החשמל הרגילים במראה סטנדרטי, אפשר למצוא היום בקלות מכשירי חשמל עם עיצוב אחר, שונה, שובב ומפתיע שישתלבו נפלא עם כל חזון עיצובי ויתאימו לו היטב. 

מאמרים נוספים

תכנון עיצוב לדירה קטנה

דירות קטנות הן חלק מתנועה עולמית של צמצום שטח המחיה ושיפור איכות החיים. קטן זה טוב, קטן זה יפה, אבל קטן חייב להיות חכם. דירה

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?