fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי ספות לעיצוב הבית

סוגי ספות

סוגי ספות אפשריים

בחברת המשפחה, עם חברים או לבד מול הטלוויזיה – אין מקום בבית שאנחנו מבלים בו יותר מאשר על הספה בסלון. הסלון מהווה לעיתים קרובות את ליבו של הבית, והספה היא האלמנט המרכזי שמכתיב את האווירה והסגנון של החלל כולו. כשניגשים למשימה החשובה של בחירת ספה, אנחנו עלולים ללכת קצת לאיבוד בתוך מגוון הסגנונות והעיצובים העצום שהשוק מציע. כדי לעזור, הכנו לכם מדריך קצר הנוגע לאלו סוגי ספות יש ומקווים שיעשה לכם קצת סדר

מאיפה מתחילים?

ראשית, הגדירו את הצרכים הספציפיים שלכם. האם אתם נוהגים לארח מספר רב של אנשים? האם יש ילדים קטנים או בעלי חיים בבית? מהו גודל החלל שמצוי בביתכם? האם הספה ממוקמת באור שמש ישיר? מה חשוב לכם יותר – הנוחות או היופי? (רמז: הנוחות. זוהי נקודה אחת שבה לא כדאי להתפשר!). מענה על השאלות האלה טרם הגעתכםלחנות, יעזור לכם להתמקד בחיפושים ולא להתפזר. 

סוג הריפוד

בגדול, ניתן לחלק את סוגי הריפוד לשניים: ריפוד עור, שנותן לסלון מראה אלגנטי ומכובד, או ריפוד בד, שהוא חמים, ביתי ומזמין יותר. 

מעבר לטעם האישי שלכם, יש לזכור שספות העור קלות הרבה יותר לניקוי, והן עשויות להיות הבחירה הנכונה אם יש לכם ילדים קטנים או בעלי חיים בבית. ספות בחיפוי בד טבעי (לרוב כותנה או פשתן) עמידות פחות ללכלוך והן גם עשויות לאבד מצבען אם הן חשופות לאור שמש ישיר לאורך זמן. 

אם אתם לא אוהבים ספות עור, אך חוששים לשלומה של הספה שלכם, אתם יכולים לבחור בריפוד סינתטי, כמו אקריליק, שניל או מיקרופייבר. הבדים הסינתטיים עמידים יותר לאור שמש ולפגעי הזמן, והם קלים יותר לניקוי מאלו הטבעיים.ֿ

סוג הספה

ישנם אין־ספור סוגים וסגנונות של ספות שניתן לבחור מתוכם, אך ריכזנו עבורכם כמה מהמרכזיים שבהם:

ספה ישרה – הספה הקלסית. לרוב היא תהיה דו־מושבית או תלת־מושבית, אך היא עשויה גם להיות ארוכה יותר, לפיהצורך האישי שלכם.

ספה פינתית – זוהי ספה שמורכבת משני חלקים שמתחברים זה לזה, אך לא בהכרח. הספה הפינתית מאפשרת לחסוךבמקום ולהכיל מקומות ישיבה רבים יחסית בחלל קטן. 

ספת שזלונג –  שילוב מפנק של ספה ישרה וספה פינתית. בקצה הספה הצמוד לקיר יש מושב מוארך שניתן להניח עליואת הרגליים בנוחות. הספה מיועדת לשכיבה או ״רביצה״, והיא מושלמת לפעילויות מרגיעות כמו צפייה בטלוויזיה אוקריאה.  

ספה מעוגלת – ספה קצרה יחסית בדרך כלל, בעלת גב מעוקל. לרוב היא ממוקמת שלא בצמוד לקיר, והיא מתאימהבמיוחד לתחימת פינת ישיבה בחלל גדול.

ספה שנפתחת למיטה – ספת אירוח רגילה לכאורה, אך היא יכולה להיפתח ולהפוך למיטה. מספקת פתרון מצוין למישאוהב לארח אנשים ללילה, אך אין לו מספיק חדרים בבית. 

ספת פוף – ספה מפנקת במיוחד, הצוברת פופולריות שהולכת וגדלה בשנים האחרונות. ספת הפוף מתאימה במיוחד לצעירים או למשפחות עם ילדים. יתרונה הגדול הוא שהיא לא לוקחת את עצמה ברצינות רבה מדי – היא קלה להזזה בחלל החדר, ומחירה זול יחסית לספות אחרות. 

ספת מרבץ – ספה נמוכה, רחבה ועמוקה. כפי ששמה מרמז, היא מתאימה למי שאוהב להתפנק ברביצה ממושכת בסלון. יכולה להיות ישרה או פינתית, ואף להגיע בשילוב שזלונג. 

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?