fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבחור ריהוט מתאים לבתי מלון ?

ריהוט מתאים

ריהוט מתאים לבתי מלון

חוויית האירוח משתדרגת בלי סוף ואורחי המלונות מצפים לעיצוב מזמין, נעים, אך גם ייחודי, שמרגיש כמו חופשה. קונספט מעניין, פלטת צבעים מגוונת, חומרים מקוריים. 
המלונות של היום משקיעים חשיבה אסטרטגית רבה בתכנון כל חלל וחלל – מהלובי המרווח דרך אזור הסעודה ועד הפרט האחרון בחדרים. החשיבה היא מה יהיה ריהוט מתאים לחדר זה.
אורחים פוטנציאליים יקבעו, בין היתר, על סמך העיצוב אם הם ישהו באותו מלון והחוויה הסגנונית גם עשויה להשפיע על ההנאה שלהם בעת השהייה. 
בחירת הריהוט היא קריטית כשלמלון יש צרכים ייחודיים ושונים משל בית: תחלופה גבוהה של אורחים, שחיקה מתמדת ויכולת להשתמש ברהיטים בצורה רב תכליתית. 
אך כמו בריהוט ביתי, גם במקרה הזה נדרשת התאמה אישית של הרהיטים לפי אופי המלון, מיקומו והאווירה המבוקשת. לפניכם מספר דגשים בבחירת ריהוט מתאים לבתי מלון:

הריהוט ממשיך את הקו העיצובי


מהפן האסתטי, אין ספק שחשוב שהריהוט יתחבר לסגנון השולט במלון. למשל, מלון דירות בעיצוב מודרני יאוכלס ברהיטים בשיק מודרני, כאשר עיצוב קלאסי יקדם פריטים בעיצוב קלאסי ומלון משפחתי בצבעוניות ואלמנטים שמתאימים לאירוח עם ילדים. 
לרוב הגוונים של הפריטים יהיו תוצר של סקלת הצבעים השלטת במלון והתחושה שרוצים ליצור כמו למשל, גוונים בהירים ועיצוב מינימליסטי במלון מודרני המעוניין להשרות אווירה רגועה  או עיצוב אצילי עם פריטים כפריים במקום אירוח השוכן במיקום כפרי ומעוניין להכניס פנימה את עיצוב. אובייקטים ממתכת למראה מתוחכם ומחוספס או מעץ מלא למראה כפרי נינוח. 
לעיתים הציפייה של האורחים היא לקשר החזותי הישיר בין חוץ לפנים: עיצוב כפרי על טהרת העץ למקום ששוכן בכפר ולמלון אורבני השוכן בלב העיר ולעיתים דווקא הכמיהה היא לעבור ל"עולם אחר" דרך העיצוב – להתנתק מהקצב המהיר של העיר במלון רגוע ושליו או להיכנס לחלל אירוח בוטיק נועז והיי-טקי במיקום כפרי.

הפרקטיות קובעת


מהפן הפרקטי, יש לזכור את התעבורה הגבוהה במלון וגם שהמערכות ישיבה ושינה ישמשו וישרתו בנאמנות אורחים ממגוון סוגים והרכבים. 
מומלץ למדוד גובה שיתאים לכולם – למשל, עלייה וירידה נוחה מהמיטה, ספה נפתחת כך שיהיה אפשר לשווק את החדר ליותר אורחים, שולחן עבודה למקרה של שהייה מתמשכת או ביקור למטרות עסקים, ארון בגדים שלא יתפוס מקום רב אך יהיה שימושי למטרות אחסון, שידה לטלוויזיה שמגירותיה יפתחו בצורה מאובטחת וכן בחירה של חומרי גלם עמידים מאוד כמו ספה מעור איטלקי איכותי, רגליות יציבות אך גבוהות מספיק שיהיה קל לנקות גם מתחת לפריטים, טקסטיל מעכב בעירה וכדומה. 
אפשר לחשוב על פריטים תכליתיים, כמו הדום שמשמש לישיבה אך גם כשולחן, וילונות שמוסיפים נוכחות ויופי אך גם מתאימים לצרכי האפלה ופרטיות. 
מעבר לכך – כדאי לחשוב על עניין הנוחות – מזרן אורטופדי, כורסה נעימה לישיבה, כדי שהאורחים אפילו אם מגיעים לזמן קצר – ירגישו בנוח. 
לא לשכוח את נושא התחזוקה והניקיון – לבחור חומרים ששורדים יפה לאורך השנים ופשוטים לניקוי ככל שניתן. לרבים מהם יהיו מאפיינים היפואלרגניים שימשכו מינימום של אבק.

יש לאכלס רהיטים גם לפי גודל החדר על מנת לאפשר פריטים שימושיים, אך לא על חשבון חסימת המרחב. אפשר להשתמש יותר בפריטים "מרחפים" ותלויים כמו דלפק בר כתחליף לשולחן עבודה או מדפים כתחליף לשידות וארון, קונסולה צרה במבואת הכניסה.
אם מידות החדר מאפשרות זאת: אפשר לאפשר גמישות לאורח בבחירת החדר מבחינת הפריטים והאלמנטים שבו: למשל, להזיז את הכיסא לנקודת תצפית לעבר הנוף או לפתוח את הספה ולהפוך אותה למיטה וכדומה. 
חשוב לבחון שהפריטים אכן מתמזגים בהרמוניה עם הצבעוניות של החלל: בגוון דומה או להפך, בצבע בולט בקונטרסט על רקע הצבעוניות של השטיח, הריצוף, הווילונות והקירות.

מאמרים נוספים

תכנון עיצוב לדירה קטנה

דירות קטנות הן חלק מתנועה עולמית של צמצום שטח המחיה ושיפור איכות החיים. קטן זה טוב, קטן זה יפה, אבל קטן חייב להיות חכם. דירה

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?