fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משפצים את הבית? אל תשכחו את המרפסת

המרפסת

המרפסת 

המרפסת היא אחד מהמקומות האהובים ביותר בכל בית. כולם אוהבים לשבת בכיסאות הנוחים וליהנות מהאוויר הנהדר במהלך היום ובמיוחד מהבריזה בשעות בין הערביים. כאשר מתכננים שיפוץ כללי בבית כדאי להקדיש מחשבה גם לנושא מרפסת ולבצע בה שינויים אשר נחוצים או רצויים בה. אם מדובר בשטח גדול כמו המרפסות בדירות מיני פנטהאוז או פנטהאוז, אפשר לנתב חלק מהשטח למטרות אחרות ולא רק לישיבה עבור מנוחה. רעיון אחד הוא להקצות שטח עבור גינה, כך אפשר לשכור את שירותיו של אדריכל נוף אשר ימליץ מה כדאי לגדל על הגג. חוות הדעת שלו מבוססת על כמות האור, כיווני האוויר ודרגת החום שיש במקום זה. כיוון שהרצון הוא שהפרחים יישארו פרקי זמן ארוכים על הגג, הוא מציע את הזנים הנכונים ביותר. 

כמו כן מקצים שטח עבור גינה קטנה של ערוגות עשבי תיבול. שם מגדלים נענע, רוזמרין, לימונית, לואיזה וכל סוג נוסף של עשב תיבול שאהוב על בני המשפחה. כדי שגינה תהיה מוצלחת כדאי גם להזמין סוככי זרועות אשר ימוקמו מעל כל השטח של המרפסת. מדובר במתקן מאסיבי בעל מנגנון הרמה ידני או חשמלי, בעת ההרמה כל התריס נכנס לתוך הקסטה וכך הסוכך פתוח לרווחה. לאחר מכן אפשר לבצע פעולה הפוכה ולסגור את התריס על פני כל השטח של המרפסת, פינת הישיבה והגינה. 

היערכות במרפסת המחודשת 

אם על פי התכנון החדש של מרפסת תהיה גם גינה לפרחים ולעשבי תיבול, כדאי ליצור פתח עבור צינור ההשקיה. איש השיפוצים מגלה את הצנרת שעוברת בקרבת מקום ומחבר לה אביזר בצורת האות T כך המים מנותבים לכיוון המרפסת ואפשר לחבר ברז, צינור או טפטפות על פי אופציית ההשקיה שתהיה הנכונה ביותר עבור הדיירים. 

החלפת ריצוף במרפסת 

אם במרפסת הנוכחית קיים ריצוף ישן שלא נראה במיטבו, אפשר לרכוש אריחים חדשים כמו גרניט פורצלן או אריחים הנראים כמו פרקט. קבלן השיפוצים מרים את כל המרצפות הקיימות, מפנה גם את התשתית שהיא כבר ישנה ולא אפקטיבית. לאחר שהמקום יבש, מניחים תשתית חול חדשה ומדביקים באופן מדויק את האריחים החדשים של מרפסת תוך שמירה על מרווחים והתקנת פוגות. 

התקנת חלונות ותריסים חדשים

החלונות, הוויטרינות והתריסים נשחקים עם השנים, הם לא נסגרים כמו שצריך והבעיה העיקרית היא שהם אינם אטומים. לכן חודר קור דרך הפתחים של מרפסת לכל חלל הבית. הפתרון הוא להזמין חלונות חדשים אשר בנויים על פי התקן ולכן הם נסגרים כמו שצריך. בנושא התריסים כדאי לעבור לתריסים חשמליים שמעניקים מענה מושלם ונוח מאד להפעיל אותם. 

בתום השיפוץ וביצוע כל השינויים, זהו תענוג גדול להתפנק במרפסת, מהריהוט, ליהנות מהגינה היפהפייה ומהריחות של עשבי התיבול, להביט בשקיעה וליהנות מהרוגע ומהמפגש עם בני המשפחה ועם החברים.

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?