fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה חשוב לייצר סביבת למידה ועבודה בבית?

סביבת למידה

יצירת סביבת למידה ועבודה מהבית

כולנו מתמודדים עם מציאות חדשה ואתגרים שלא העלנו בראשנו שנתמודד איתם לפני שנה, בעקבות מגפת הCOVID-19. המגפה הביאה איתה שינויים רבים באורח חיינו שאילצו אותנו להתאים את עצמנו לסביבה החדשה ולפעול אחרת מהדרך בה היינו רגילים. התוצאה היא שנאלצנו להתאים את הבית לצרכים החדשים שלנו ולשהות הארוכה יותר של כלל דיירי הבית בתוכו, זאת על מנת לייצר סביבות שונות התואמות את הפעולות שאנו נדרשים לבצע בבית, כמו למשל סביבת למידה ועבודה.

החשיבות של סביבת למידה

המטרה של סביבת לימודים מתאימה היא ליצור מתחם פרודוקטיבי ונוח בתוך הבית עצמו, שיאפשר לנו או לשאר בני המשפחה להתמקד בלימודים למשך תקופת זמן ארוכה, עם כמה שפחות הפרעות. חשוב לשמור על סביבה נוחה, במיוחד כאשר מדובר על עבודה מהבית, לימודים לתואר באופן מקוון או פסיכומטרי אונליין, בשל חשיבות המיקוד וההבנה של החומר הלימודי, שכן הפרעות עלולות להשפיע על ההבנה של החומר הנלמד ולמנוע יישומו. חשוב לשים את הדגש על ריהוט נוח המתאים לישיבה ממושכת וכן על עיצוב פנים שמשרה שלווה ומסייע לריכוז.

איך לצור סביבת למידה מתאימה?

בתכנון סביבות לימודים או עבודה חשוב להתמקד בנוחיות, אותה ניתן לייצר באמצעות רהיטים המותאמים לסביבת עבודה ולמידה, מיקום וסדר.

  • מיקום אזור הלמידה
    מכיוון והלמידה הינה בבית, הכי קל יהיה לעבור ללמוד מהמיטה שכן זהו אזור נוח. אך למידה מהאזור בו אנו ישנים לא מומלצת ואינה אפקטיבית לנו, מכיוון וסביבת השינה מורגלת אצלנו כסביבה בה אנו נחים או ישנים. מומלץ למצוא מקום מואר בבית, עדיפות ליד חלון לכניסת אוויר רענן ולתאורה טבעית, ושם לייצר את סביבת העבודה ולמקם רהיטים שתומכים בשהייה ממושכת באיזור זה.
  • בחירה של רהיטים
    כפי שציינו קודם לכן, לבחירה של הרהיטים יש חשיבות גבוהה מכיוון וזמן הלמידה או העבודה הינו ארוך, לכן כיסא נוח ואורטופדי, למשל, ימקד אותנו בפעולותינו וימנע כאבי גב והתעסקות בחוסר נוחות. בנוסף לכיסא חשוב לבחור שולחן עבודה התואם לצורך שלכם, שכן אם אתם הולכים להשתמש במסמכים רבים כדאי לשלב שולחן עם מדפים או מגירה כדי לאחסן את הפריטים הרלוונטיים לזמן הלמידה.
  • סידור השולחן
    חשוב להקפיד על סדר וניקיון על השולחן ולהימנע ממצבים בהם סביבת הלמידה מבולגנת, זאת כדי לא להוביל להסחת דעת. כדאי לשים על השולחן רק את מה שחשוב לכם שיהיה בו לזמן הלמידה, אם זה יומן, מחשבון, ספרים ומחברות. בנוסף השתדלו בסוף כל יום לנקות ולסדר את השולחן כדי שתוכלו לקום בבוקר ולהתייצב ללמידה או לעובדה.
  • הימנעו מסיבה לקום
    השהייה בבית הופכת אנשים לחסרי סבלנות לעתים וקל יותר למצוא סיבות לקום מהשולחן, לקחת כוס מים או לפתוח את המקרר. כדי להימנע מכך מומלץ להכין אוכל ונשנושים ערב לפני כפי שהייתם מכינים לעבודה או למידה פרונטלית, ולמצב בקבוק מים לידכם.

לסיכום,

יצירת סביבת למידה ועבודה מותאמת, עם הרהיטים האיכותיים הנכונים, תסייע לשהות אפקטיבית ונוחה יותר בבית – שבסופו של יום תשפיע על הפרודוקטיביות שלכם.

 

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?