fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לתחזוקת רהיטים

הרהיטים שלנו הם חלק משמעותי מהבית שלנו, וכדי לשמור עליהם לטווח הארוך אנחנו צריכים לדעת כיצד לתחזק אותם על הצד הטוב ביותר. תחזוק של רהיטים לא דורש יותר מדי, אין צורך בכלי עבודה מיוחדים או בעזרה מקצועית, אך כן יש לשמור על כמה כללים ולדאוג לתחזוקה תדירה. 

הכתבה הבאה תספק כמה טיפים מוצלחים לתחזוק סוגים שונים של רהיטים.

ריהוט גן

ריהוט גן הוא ריהוט שמאתגר יותר לתחזק, מהסיבה הפשוטה שהוא נמצא בחוץ ולכן נתון לפגעי מזג האוויר – בין אם זו שמש חזקה ובין אם גשם ורוחות. לכן, חשוב מאוד לדאוג לתחזוקה קבועה לריהוט גן במטרה להאריך את חייו כמה שיותר ולהפיק ממנו את המירב. הטיפים הבאים יעזרו לכם:

 

  • הגנה מפני מזג האוויר – השתדלו לדאוג לריהוט הגן שלכם מפני מזג אוויר קיצוני. אם אתם רואים שבחורף אתם לא כל כך משתמשים בריהוט גן, עדיף לאחסן אותו במקום סגור; בקיץ, כדאי להחזיק אותו במקום מוצל כדי למנוע פגיעה ישירה של השמש.
  • גימור – כדאי לדאוג לגימור טוב על לרהיטים, ולמרוח שמן, לכה או לצבוע בצבעים אטומים. מדובר בעיקר על ריהוט עשוי עץ או ברזל, שכן ריהוט מפלסטיק או מכל חומר סינטטי אחר לא דורש שכבת גימור. כשאתם מבחינים בסימני בלאי, יש להוסיף שכבה נוספת. 

 

ריהוט מעץ

ריהוט מעץ דורש תחזוקה שונה מריהוט "רגיל". עץ הוא חומר עמיד מאוד, אך הוא דורש תחזוק כדי לשמור על אורך חייו ועל נראותו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתחזק את רהיטי העץ שלכם:

 

  • מיקום – עץ סובל מפגיעה ישירה של שמש חזקה, ולכן הימנעו מחשיפה שכזו. גם אם הרהיט נמצא בתוך הבית, הרחיקו אותו מחלון שיכול להביא לחשיפה גבוהה לחום. 
  • ניקיון – חשוב לנקות את העץ מעת לעת, כדי לשמור על הגימור שלו. הניקיון מתבצע באמצעות מים פושרים וסבון עדין ושימוש במטלית לחה. שימו לב לא להספיג את העץ במים. 
  • מריחת ווקס – מרחו ווקס על העץ כדי לשמור ולהגן עליו לאורך זמן. פעלו לפי ההוראות שעל הווקס שקניתם, והבריקו בעדינות את המשטח. 
  • צבע – אם אתם מרגישים שהעץ כבר בלוי וניקיון פשוט לא עוזר לו, ניתן להשתמש בצבעי עץ כדי לחדש אותו, מה שיגרום לו להיראות כמו חדש. שימו לב, זה דורש סבלנות ועבודה עדינה,  אך התוצאה מרהיבה.

 

ניקיון עור

אם נשפך נוזל מסוים על ספת עור, יש לנקות מיד באמצעות כלי עבודה כמו ספוג או מטלית נקיה, להוסיף סבון עדין ולנגב בעדינות. יש לתת לעור להתייבש לבד. אם נשפך על הספה שמן כלשהו או חמאה, יש לנגב את העור עם מטלית יבשה ולעזוב; העור יספוג את השמן, ולכן יש להימנע מלשטוף עם מים. לסיום, אין להשתמש בכל חומר ניקוי כימיקלי, שרק פוגע בעור. 

 

מאמרים נוספים

תכנון עיצוב לדירה קטנה

דירות קטנות הן חלק מתנועה עולמית של צמצום שטח המחיה ושיפור איכות החיים. קטן זה טוב, קטן זה יפה, אבל קטן חייב להיות חכם. דירה

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?