fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמירה על רהיטים בבתים עם כלבים

רהיטים

בכל בית יש רהיטים איכותיים והמטרה של בני הבית היא שהרהיטים האלו יישמרו וישרתו את המשפחה ואת האורחים לאורך שנים רבות. המגמה שלהם היא לרכוש ספות איכותיות בעלות רגלי עץ מאסיביות כדי שמי שיושב על הספה ייהנה מספה יציבה ונעימה, בעלת ספוגים בטיב מעולה שמאפשרים ישיבה נוחה ולא מצבים שבהם הספה שוקעת ואז הישיבה אינה נוחה כלל. מעבר לכך מקפידים לרכוש ריפוד איכותי מבדים שהם דוחים כתמים וכביסים וכך אפשר ליהנות הן מהנראות היפה של הבדים עם הטקסטורות המרשימות, או ההדפסים המגוונים ומצד שני לכבס מדי פעם את הריפודים וכך הספות והכורסאות תמיד נקיות.

עם זאת בבתים רבים מגדלים כלבים וקיים קונפליקט משמעותי בין הרצון ליהנות מהימצאותם של חיות המחמד בבית לבין העובדה שהן עלולות להרוס את הריהוט וגם ללכלך אותו. זו הסיבה שבני הבית מחפשים פתרונות הולמים שמתאימים לכולם. אם יש בבית לדוגמה כלב מסוג צ'או צ'או בני הבית מלמדים אותו מגיל צעיר לא לעלות על הספות ולא לנסות לגרד את הרגליים של הספה. אין מדובר באילוף שמצליח מיד אלא בתקופה של למידה שהיא לפעמים ארוכה, אך בסופו של הדבר רוב הכלבים מבינים זאת ולכן הם כמעט לא גורמים נזקים לרהיטים למעט במקרים חריגים.

שערות על הרהיטים

אחת התופעות שמאפיינות זנים של כלבים ספציפיים היא העובדה שהם משירים שיער. במקרים האלה אין ברירה אלא להפעיל שואב אבק בעל כושר יניקה גבוה כמעט כל יום ולנקות את כל השיער שמצטבר ברחבי הבית. אפשרות נוספת היא לאמץ או לרכוש מראש כלב שאין לו כמעט נשירות שיער, זהו פתרון מעולה וכך אין תחושה לא נעימה בבית כיוון שבכל מקום יש מלא שערות.

למידה של הכלב

האילוף של הכלב הוא לא פשוט אך כאשר יש לו מקום חמים בסלסלה ליד כל בני הבית, הוא לומד שהוא נמצא בחברה טובה אך אין לו אישור לעלות על הספות כמו לבני האדם. אם יש מקרים חריגים אפשר להרשות לו להיות על הספה, על המיטה בחדר השינה או של אחד הילדים וזאת רק אם הוא קיבל לכך אישור.

אבזור לשמירה על הרהיטים

עם זאת יש כלבים שקשה לאלף אותם והם עולים שוב ושוב על המיטות ועל הספות אף על פי שאסרו זאת עליהם. במקרים האלו אפשר להשתמש בכמה שיטות מתוחכמות אשר בזכותן הכלב יפסיק לעלות על הריהוט וכך יישמרו הרהיטים לאורך זמן. כמו לדוגמה, משטחים קוצניים שיונחו על הספות והמיטות, כיסוי מתקמט שמרתיע את הכלבים, נייר אלומיניום שיוצר גם הוא רתיעה, או ריסוס מהיר על רגלי הרהיטים. הטעם הזה מרחיק את הכלבים מרגלי הספות וכך הם לא מגרדים אותם דבר שיוצר נראות מכוערת, שחיקה ובלאי שמצריך את החלפת הרהיטים לעיתים קרובות.

מאמרים נוספים
לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?