fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב סלון עם אנרגיות חיוביות לפי תורת פנג שואי

עיצוב סלון

חדר המגורים – הסלון – הוא חלק חשוב ומהותי מאוד בבית. לכן עיצוב סלון הינו הליך חשוב ולא משנה אם מדובר בדירת מגורים קטנה או בית גדול: סלון עם אנרגיות חיוביות ישפיע על כל ההתנהלות החברתית בבית.
הרעיון מאחורי תורת הפנג שואי, שמקורה בסין, הוא תיעול אנרגיה לשם הפיכת סביבה לסביבה נעימה ופרודוקטיבית. יש לתכנן ולבנות כל בית או גן בצורה שתאפשר לאנרגיה לזרום בצורה חופשית, קלה וחיובית.
תכנון בית על פי תורה זו מחייב מבט אל כל חלקיו וירידה לפרטים קטנים: בחירת דלת כניסה מתאימה לבית, מיקום חלונות ומעברים וכמובן ריהוט. בתכנון פנג שואי לוקחים בחשבון גם את אזור המגורים, ולא דומה עיצוב דירה בעיר כמו ראשון לציון, לבית כפרי מדברי, למשל (ראו בסוף, בהתייחסות לנוף). 

מהי חשיבות עיצוב סלון בבית, על פי תורת הפנג שואי?

הסלון הוא החלק החברתי המשמעותי ביותר בבית, בין אם מדובר בדיירים הקבועים בבית, ובין אם מדובר באורחים שבאים להתארח בו. אם נאמין שעיצוב פנג שואי נכון יכול להפוך חלל כאוטי, חסר סדר, לחלל מסודר, נעים ורגוע, נבין שכך אנחנו יכולים ליצור מרחב חברתי נעים ורגוע עבור כולם. הסלון צריך להיות גדול מספיק כך שיספק את צרכי הדיירים והאורחים בבית. 

עיצוב סלון – מיקום הסלון

חוקי הפנג שואי ממליצים על כך שלסלון יהיו לפחות שני קירות חיצוניים. מיקום כזה יבטיח שלחדר תחדור אנרגיה חיובית בצורה קלה, ושהזרימה שלה תהיה טובה. הרעיון הוא ליצור סביבה שתמיד תהיה רעננה ו'אוורירית' ממש, חיובית ומתחדשת בקלות.

חוק נוסף בהקשר הזה מדבר על כך שאסור לחדר המגורים להיות ממוקם במרכז הבית או הדירה. למה זה? כדי שהאנרגיה תוכל להגיע אליו בצרה מהירה וחופשית, ולא תתקע או תצטרך כביכול למצוא את דרכה במבוך הבית. חשוב שהאנרגיה שמגיעה לחדר המגורים לא תצטרך לעבור חדרים אחרים בדרכה, לדעוך או לספוג אנרגיות רעות. 

אור ואוורור: דיברנו על שני קירות חיצוניים, ועכשיו אנחנו מזכירים את נושא החלונות. הפתחים צריכים להיות כאלה שיאפשר חדירת אור ואוויר. אור טוב ואוויר טרי ישפיעו תמיד בצורה חיובית על האנרגיה האישית ועל ההרגשה האישית הכללית שלנו. מספר הדלתות והחלונות צריך להיות סביר, כך שלא ייווצר מצב של אנרגיה חסרת סדר.

מיקום דלתות נכון: לא דלת מול דלת, אלא דלת לצד דלת. מיקום של שתי דלתות זו מול זו יוצר תעלה או מעבר מהיר מדי לאנרגיה; היא יכולה כך להיכנס ולצאת במהירות, בלי שהחדר או הבית מרוויח משוה ממעבר זה. 

עיצוב הסלון

במקרה שמדובר במערכת ישיבה מסוג סלון פינתי רצוי שהרהיטים יהיו מעוגלים ולא זוויתיים ושהצבעים שלהם יהיו נעימים. בכל מה שנוגע לתחום של עיצוב סלון – יש למקם את הרהיטים כך שהם לא יפריעו לדיירים בבית: שלא יהיו כסאות שיפריעו למעבר בסלון, למשל. הפרעות לאנשים פירושן הפרעות גם לאנרגיה ואנחנו לא רוצים בכך. הרהיטים צריכים לשקף את הנוף, ו"להדהד" אותו, לאפשר לראות אותו ולהעריך אותו. 

בסלונים רבים שמעוצבים על פי פנג שואי, מוצאים יצירות אמנות: אלה צריכות להיות חיוביות ואופטימיות באופיין, נעימות, ולא כאלה שמשדרות עצב או מתח. 

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?