fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב המטבח בסגנון אסיאתי

ישראלים רבים ששהו בארצות מזרח אסיה בחופשות או בנסיעות בענייני עבודה, התאהבו במטבח האסיאתי ובמקרים רבים הם מעצבים את המטבח בביתם, כך שתהיה השראה ממטבח ייחודי זה.

מטבחים מדרום מזרח אסיה 

בכל מטבח אסיאתי התבשילים הם אחרים, יש סגנונות דומים של הכנת מאכלים כמו בסין, סינגפור, קוריאה, ווייטנאם ויפן אך עם זאת לכל מדינה יש את המאכלים הייחודיים שלה אשר מכינים בדרך מסורתית לאורך שנים רבות. כל מי שמגיע למדינות הללו ואוכל אצל המקומיים או לחלופין במסעדות ובשווקים, נהנה להוסיף רוטב תאילנדי למאכלי מסוימים כמו לתבשילי עוף וכך ליהנות מהמרקם היוצא דופן של המאכלים הטעימים הללו, שתמיד מעוניינים לאכול מהם שוב ושוב. 

הקמה של מטבח בסגנון סיני 

עיצובו של המטבח הסיני מתבסס על מוטיבים מרכזיים שהם סימני ההיכר של העם הסיני. התכנון של המטבח וקו העיצוב שלו ייקבעו על פי שיטת הפנג שווי אשר בוחנת את מיקומו הספציפי של המטבח בתוך הבית, את המבנה הגיאומטרי שלו ובהתאם לכך נקבע המיקום הנכון של הארונות ושל שולחן האוכל.

את הארונות יכינו בנגרות עץ מאסיבית יצבעו בדרך כלל בגוונים אדומים ויוסיפו לכך אלמנטים שחורים כדי ליצור ניגודיות במראה הכללי. הצבע האדום מוסיף שמחת חיים למטבח כולו, דבר שמשתלב עם הדינמיות של העשייה והכנת המטעמים בו.

הקמה של מטבח בסגנון יפני 

נגרות העץ במטבח היפני מבוססת על סגנון מינימליסטי, מתכננים את הארונות כך שיהיה מקום לכל התכולה הנדרשת כמו כלי האוכל ומוצרי המזון. כל הארונות מעוצבים בקווים נקיים ללא קישוטים וללא עיטורים. כל החזיתות הן אחידות ובדרך כלל הן בגווני העץ הטבעי, לבן, שחור או אפור. החשיבה הראשונית היא שיהיה זה מטבח נקי, מסודר ומאורגן באופן מוקפד ביותר.

משטחי העבודה הארוכים נקיים מחפצים כיוון שהכול מאוחסן בתוך הארונות ולכן הם תמיד אסתטיים ומוכנים לשימוש לכל צורך. מכשירי החשמל הם אינטגרליים וממוקמים בתוך הארונות כמו המיקרוגל, תנור האפייה ומדיח הכלים.

מטבחים פרקטיים 

המטבחים האסיאתיים מתוכננים כך שהם יהיו פרקטים ואפשר יהיה לבשל ולאפות בהם במקביל ללא הפרעה של אחד האלמנטים. לכן קיים משולש ווירטואלי בין המקרר, הכיור והכיריים ובדרך זו גם אם יש כמה אנשים שמכינים יחד מאכלים במטבח, כמעט לא תהיה הפרעה בפעילות המשותפת.

במטבח האסיאתי קיימים כמה מוצרים בסיסיים שנעשה בהם שימוש רב ובכל מדינה מכינים את המאכל הספציפי בדרך אחרת. הם מבצעים שימוש רב בירקות כיוון שהם דוגלים במאכלים בריאים ולכן אפשר למצוא הרבה מאד מאכלים עם כרוב, גזר, לפת, בצל ועוד. כמו כן הם מכינים סוגים שונים של דגים, חלקם עוברים הליך של טיגון, בישול או אפייה ומקצתם מוגשים נא. אפשר ליהנות גם ממאכלי בקר, עוף ועוד.

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?