fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד עיצוב בית משפיע על חוסן נפשי

בית

לא מעט אנשים מתמודדים עם חרדות שונות. החרדות יכולות לנבוע בשל מצב כלכלי דוחק, מציאות ביטחונית לא פשוטה להתמודדות, דאגה לעתיד ועוד. החרדות לא פעם משפיעות על הביטחון העצמי של האדם. כאשר הוא מבין שאין ביכולתו להתמודד עם החרדות בצורה הטובה ביותר ולא פעם הן גוברות עליו, הוא מוצא את עצמו חסר אונים והוא משליך זאת על האישיות החלשה שלו, על היותו אדם פסימי ועוד. מאוד קל להגיע למצבים של חולשה ורפיון ידיים בשל חרדות והעדר ביטחון עצמי, אולם, חשוב להבין כי בכדי להתמודד היטב עם חרדה ובכדי להרגיש חזקים יותר, כדאי שתקיפו את עצמכם בכל דבר שעושה לכם טוב. בני משפחה אהובים, חברים יקרים וכמובן, בית שנעים ונוח לכם להתגורר בו. בית שבו תרגישו מוגנים ובטוחים יעניק לכם את האפשרות להתמודד עם החרדות שלכם בצורה טובה יותר.

האם עיצוב בית יכול להשפיע על החרדות שלכם?

התשובה לכך היא: בהחלט כן. הבית הוא המבצר שלכם, הבית הוא המקום ששייך לכם ושאליו אתם שייכים. אדם צריך להרגיש בביתו הכי בנוח שאפשר, אדם צריך להרגיש מוגן בתוך ביתו, כל אדם צריך לדעת כי הוא מספק את ההגנה והביטחון המקסימליים עבורו ועבור משפחתו כאשר הם מצויים בתוך הבית. 

חשוב להבין כי תחושת ההגנה, הביטחון והשייכות שבבית, לא מתחילים  ונגמרים רק בבחירת אמצעי בטיחות והגנה להבית כגון: מערכת אזעקה, מערכת נעילה איכותית וחכמה לדלתות הבית או הצבת סורגים בחלונות, אלא גם ובעיקר בעיצוב הבית. ככל שתרגישו רגועים בתוך ביתכם, כך תתגברו על החרדות שלכם ותמצאו את עצמכם שואבים את החוסן הנפשי שלכם מהשהייה בתוך ביתכם הפרטי.

טיפים לעיצוב הבית בצורה מרגיעה

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעצב את ביתכם בצורה מרגיעה, אשר תסב לכם את הנוחות, הרוגע והביטחון המקסימליים בביתכם, הן בממד הנפשי והן בממד הפיזי:

ראשית כל, התחילו מצבעים. בעידן שבו מרבית הבתים כיום מעוצבים בצבעים ניטרליים, כדאי מאוד לשלב בבית צבעים נוספים. צבעי צהוב, ורוד עתיק, ירקרק, תכלת ועוד, הם צבעים שבהחלט יכולים ליצור אווירה רגועה ונעימה בכל חדר שצבוע בהם. חשוב לדעת כי פסיכולוגיית צבעים היא דבר מוכח ולא פעם הצבעים במקום שבו אתם שוהים משפיעים על מצב הרוח שלכם ועל ההרגשה האישית ועל כן, צבעו את החדרים השונים בביתכם בצבעים נעימים לעין ועושים לכם טוב.

שנית, כדאי מאוד לדייק בבחירת ריהוט לכל חדר בבית. בכדי לא ליצור מצב של עומס בחדר שיכול לגרום גם לעומס נפשי, כדאי לבחור בדיוק את הרהיטים הספציפיים והרלוונטיים לכל חדר. יש להקפיד שהם יהיו נוחים, פונקציונליים ודקורטיביים וכי הם ישתלבו באופן הרמוני ונפלא בחלל החדר.

שלבו אלמנטים דקורטיביים שעושים לכם טוב בבית כגון: תמונות משפחתיות, תמונות של נוף שאתם אוהבים, עציצי נוי עם צמחים או פרחים ועוד. כדאי מאוד לדעת כי צמחים ופרחים מהווים דבר מרגיע לחלוטין. השילוב שלהם בבית יוצר תחושה מרגיעה ונעימה.

בחרו בריהוט נוח, כך לדוגמא: בחלל הסלון שבביתכם שאמור להוות חלל שבו שוהים יחד כל בני המשפחה או סתם רובצים לבד בסוף יום עבודה מתיש ותובעני, שלבו מערכת ישיבה נוחה, שכיף ונוח לשבת עליה לבד או יחד עם בני המשפחה או חברים. בחרו במיטה נוחה מאוד עבור חדר השינה שלכם על מנת ששנת הלילה שלכם תהיה טובה ונעימה ובהתאם לכך, תהיו רעננים וערניים להתחיל את יומכם.

אין ספק שעיצוב הבית הפרטי שלכם הוא דבר שיכול להשפיע באופן מהותי על הרוגע הנפשי שלכם, על השקט הנפשי שלכם ועל היכולת שלכם להתמודד עם חרדות בצורה טובה יותר. 

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?