fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

10 טיפים לניקיון ושמירה על הרהיטים בבית

הרהיטים בבית

 

שמירה על הרהיטים בבית

הרהיטים שלכם הם פריטים עיצוביים העשויים מחומרי גלם שונים, שיכולים להחזיק שנים רבות במידה ותתחזקו אותם ותשמרו עליהם. כדי לשמור על הרהיטים בבית ולנקות אותם בצורה נבונה קבלו 10 טיפים.

 

ניקוי הסלון ומערכות הישיבה

סלון ומערכות ישיבה כמו פינות אוכל הם הרהיטים בבית שבהם השימוש נרחב והם מיועדים לאירוח המושלם. בבתים רבים ישנו ריהוט העשוי מעץ וריפוד מעור או בד. כדי לשמר את הריהוט, יש להסיר ממנו את האבק פעם בשבוע במטלית לחה ולאחר מכן לייבש היטב שלא יצבור לחות. כדי לנקות כתמים מספות מעור, ערבבו רבע כוס חומץ וחצי כוס מים, נקו במטלית עם סבון ולבסוף יבשו אותן במטלית יבשה. ספות וכיסאות מבד יש לשאוב ולנקות מיד מנוזלים כדי שלא יתייבשו וייצרו כתמים.

שימור וניקוי השטיחים

ניקוי שטיחים צריך להיעשות פעם בשנה באופן יסודי על ידי חברת ניקוי שטיחים מקצועית. הטיפול המקצועי משמר אותם לשנים רבות. הם מגיעים למפעל ניקוי השטיחים ומטופלים לפי הסוג שלהם. ישנם שטיחים עדינים בעבודת יד, שטיחים פרסיים, סינים, משי וכד', שחייבים לקבל טיפול מלא. עם זאת, מומלץ לשאוב את השטיחים פעם בשבוע ולהסיר כתמים באמצעות חומרים טבעיים. ערבבו כוס אבקת אפייה, כוס מים חמים וכוס חומץ, שפכו על הכתמים והברישו בעדינות. תלו את השטיח באופן הפוך לייבוש בשמש ואווררו.

ניקוי של עץ מלא

רהיטים מעץ מלא כמו ארונות מטבח וארונות בגדים, יש לנגב באמצעות מטלית הטבולה בשמן זית. השמן יאריך את חיי הרהיטים ויעניק להם מראה חדש.

ניקוי מצעים וכריות שנמצאים על רהיטים בבית בחדרים השונים

חדרי שינה הם הפינה הפרטית של כל אחד מבני הבית, ולפיכך הם צריכים להיות נקיים ומסודרים. את האבק מהשידות ניתן להסיר במטלית לחה. את המזרן ניתן לשאוב ואת המצעים לכבס. כאשר מעוניינים להסיר כתמים מכריות ומצעים, יש לנקותם באמצעות סודה לשתייה, לשטוף במים חמים ולייבש בשמש.

ניקוי צעצועים וריהוט מפלסטיק

חדר ילדים צריך לנקות בחומרים טבעיים ולא רעילים. כשבחדר יש שולחן, כסאות, מדפים וצעצועים מפלסטיק, מנקים אותם באמצעות חומץ מהול במים. מומלץ לערבב ולהכניס לבקבוק תרסיס כדי שיהיה קל לרסס אותם על החפצים. הוספת מיץ לימון לתערובת תמנע מריח החומץ להיות דומיננטי.

5 טיפים נוספים לניקוי האבק בסביבת הרהיטים בבית

ישנם טיפים נוספים שאפשר לתת לשימור הרהיטים בבית:

  • ניקוי משטחי זכוכית, מסך טלוויזיה ומראות – מערבבים כוס מרכך כביסה עם 4 כוסות מים, מעבירים לבקבוק ריסוס, מרססים ומנגבים.
  • ניקוי מסילות בחלונות – חברו לצינור שואב האבק גליל נייר טואלט ללא הנייר, קפלו אותו באופן שייכנס למסילות ושאבו את האבק.
  • ניקוי התריסים – קחו גרב ישנה או כפפה מבד, והסירו באמצעותם את האבק מתריסים ופריטים עדינים.
  • ניקוי אהילים – רולר לניקוי שערות מבגדים יתאים לניקוי אהילים או בדים אחרים שלא ניתן לנקות עם מים.
  • ניקוי נורות חשמליות – הרטיבו מטלית באלכוהול ונקו בעדינות.

 

 

 

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?