fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב חלל הבית- טיפים ודגשים

עיצוב חלל הבית

עיצוב חלל הבית

החל מבחירת הצבעים ועד לבחירת פריטי הריהוט עצמם, עיצוב חלל הבית זו פעולה שיכולה להיות כרוכה בקושי רב. עם זאת, ישנם מספר עקרונות וכללים שפעולה בהתאם להם עשויה להפוך את חלל הפנים שלכם למקום חם ומזמין, וזאת מבלי מאמץ רב או "לשבור את הראש". בפסקאות הבאות תוכלו למצוא כמה כללים כאלו שיסייעו לכם במלאכת העיצוב.

בחרו סגנון בעת עיצוב חלל הבית

השלב הראשון של עיצוב חלל הבית הוא אימוץ של קו עיצובי אחיד ברור. יש סגנונות עיצוביים רבים מהם ניתן לקחת השראה לקו העיצובי של הבית שלנו – שאבי שיק, עתיק, תעשייתי, מודרני, כפרי ועוד. כל אחד מהם מגיע עם סט הכללים העיצוביים שלו, עם פריטי הריהוט המאפיינים אותו ועם פלטת הצבעים האופיינית לו. עם זאת, בהדרכה הנכונה ניתן לנסות לשלב בין סגנונות עיצוביים, אולם על מנת ששילוב זה יראה קוהרנטי ויפה לעין, צריך את הידע המתאים וכן את הריהוט המתאים.

השתמשו בפריטים ייחודיים

אחד מהכללים אותו ניתן להחיל בכל סגנון עיצוב הוא שימוש בפריטי ריהוט ייחודיים. כך לדוגמא, שילוב של פופים או מערכות ישיבה אחרות ייחודיות עשוי לייחד לכם סגנון עיצובי שלא נמצא בבתיהם של אחרים. בנוסף, נסו למצוא פריטי ריהוט שלא מחנויות הסטוק השגרתיות. פריטים שנאספו מבזאר מיוחד בצפון הארץ, או מערכת ישיבה שנקנתה בתפירה אישית עשויה להותיר רושם רב על האורחים שלכם ולהנעים את השהות שלכם בבית. 

אין טעם בהשקעה כספית גדולה

ייתכן שחלק מהקוראים סבורים כי עיצוב הבית הוא פעולה הכרוכה בהוצאה של סכומי כסף גדולים. עם זאת, אין צורך בהוצאות גדולות על מנת לשמור על סגנון עיצובי מיוחד. דוגמא נוספת בה ניתן להשתמש היא רכישת סלון פינתי. הסלון הפינתי מסייע לייצר תחושת מרחב וסלון "פתוח". תחושת המרחב נוצרת כתוצאה מהקווים הארוכים והישרים שיוצרת אותה ספה בצורתה הייחודית. צריך לזכור כי כמעט ואין הבדל במחיר קניית ספה פינתית, אולם השפעתה על עיצוב הסלון משמעותית. כמו כן, אל תשכחו כי עיצוב הבית היא פעולה שיכולה להיות מאוד כיפית לעשייה עצמית. היכולת לקחת פריט ישן, לרענן אותו עם מנת צבע וקצת חיזוקים תגרום לכם להנות מהעיצוב. 

הבית הוא לא אולם תצוגה

כאשר אנו מחליטים להשקיע בעיצוב הבית, רבים מאיתנו מתרשלים בעבודה ורוכשים רהיטים ופריטים רבים שאינם משתלבים זה עם זה. אפשרות אחרת היא ניסיון לעצב את הבית "כמו בקטלוג". כלומר, לקנות פריטים שנראים נהדר בקטלוג ואנו סבורים שהם יתאימו גם לבית שלנו, אך במציאות במבחן המעשה יוצא שהם גורמים לבית שלנו להיראות כמו אולם תצוגה. לכן, שילוב של מערכות ישיבה אלטרנטיביות דוגמת פוף או ספה מיוחדת, תאורה בצבעים שונים ובמקומות הנכונים ויצירת חלל רחב ומאוורר, הם השינויים שיעניקו לביתכם עיצוב מיוחד ומעניין.

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?