fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב חדר הילדים – איך בוחרים שטיח?

החלטתם לשפץ את חדר הילדים או סתם לרענן את העיצוב שלו? יש פריט אחד ומיוחד שיכול להשפיע באופן משמעותי על האווירה בחדר, וגם להפוך אותו לנעים יותר למגע – השטיח. הצבעים רבים והחומר ממנו עשויים השטיחים יכולים לבלבל – אז הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לבחור שטיח לילדים בצורה נכונה.

קודם כל, למה בכלל שטיח לחדר הילדים?

כי הוא עונה לנו על מספר צרכים – עיצוב, נוחות ובטיחות. ראשית, מדובר בפריט עיצובי ברמה הגבוהה ביותר, שתורם מאוד לאסתטיקה ולתחושה החמימה שאנחנו רוצים לקבל בחדר השינה. כשבוחרים ממגוון שטיחים צבעוניים, החדר הופך להיות ילדותי אפילו יותר – בדיוק כמו שילדים אוהבים. בנוסף, שטיח לחדר ילדים מהווה קרקע נעימה יותר בחודשי החורף, מאפשר ללכת בשקט בחדר ומהווה משטח רך לריכוך נפילות.

מה חשוב לוודא לפני הרכישה?

לפני שרכשים שטיח לחדר, כדאי לוודא שהוא מתאים לצרכים שלנו מבחינה בטיחותית ומבחינת הנוחות, בפרט אם השטיח מיועד לחדר של תינוק. לדוגמה – חומרים מתאימים, תקן נכון, עובי מספק כדי לספוג נפילות או חפצים שנופלים וכמובן נוחות שמתבטאת בשטיח שנצמד לרצפה ואינו מחליק.

בחירת חומר

גיל הילד משפיע מאוד על החומר בו נבחר, בפרט כשישנם סוגים רבים של שטיחים העשויים מחומרים שונים: ישנם שטיחים סולידיים מאוד שפחות נעים להתפלש בהם, ולחלופין – שטיחים רכים ומזמינים. ככל שהילד בוגר, ניתן לבחור בשטיח בוגר יותר, וככל שמדובר בתינוק שבסבירות גבוהה יזחל על השטיח, כדאי לבחור שטיח עשוי כותנה ולא שטיח פרסי או שטיח צמר גס, לדוגמה.

בחירת עיצוב וגודל

ברוב המקרים, שאלת העיצוב מתחלקת ל-2: האם אנחנו מעדיפים שטיח מקיר לקיר או שטיח מתוחם, וכן האם אנחנו מעדיפים שטיח נצמד לרצפה או שטיח נייד, שנוכל בדחיפת רגל קלה להזיז לפינה אחרת בחדר. שטיחים ניידים, שהם גם שטיחים מתחלקים, הם שטיח עגול, שטיח ריבוע ושטיח מלבן. מבין הצורות השונות, שטיח עגול לחדר ילדים הוא הפופולרי ביותר בחדרי ילדים בגלל צורתו המרגיעה והנעימה. בנוסף, ולמרות שמדובר בילדים קטנים, מומלץ לבחור צבע שטיח המתאים ליתר הריהוט בחדר, ליצירה של מקסימום הרמוניה ואסתטיקה. זה ישפיע גם עליכם, ההורים.

באיזה שטיח לבחור למען תחזוקה קלה? לא נפתיע אתכם אם נספר שהשטיח לחדר הילדים, בפרט אם מדובר בילדים מעל גיל 3, עתיד להתלכלך מאוד – חול, בוץ, טושים, אוכל, שתייה ומה לא. יש באפשרותכם לקנות שטיח עם אריגה דו-צדדית, כך שמדי פעם תוכלו להחליף צד, וכן לבחור שטיח קל לניקוי מסיבים סינטטיים או טבעיים. אם הילדים גדולים ואין סיבה שיתפלשו בשטיח, אפשר להימנע משטיח בעל שיערות ארוכות שאוגר בתוכו לכלוך רב ואבק. לבסוף, קחו בחשבון שחלק גדול מהכתמים והנזקים אמנם ניתן לתקן באמצעות ניקוי ביתי או ניקוי יבש, אך לא מעט מהכתמים יישארו על השטיח. לכן, גם למחיר יש שיקול, וככל שיש סיכוי לכתמים ונזקים – כך כדאי לרכוש שטיח במחיר סביר

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?