fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לעצב את ארונות החשמל בבית?

ארונות החשמל

בתהליך של תכנון ועיצוב הבית נלקחים בחשבון גורמים רבים שביחד משפיעים על התוצאה. אפילו ארונות החשמל. על אף שזה נשמע מוזר. אין ספק שלקונספט העיצובי השפעה משמעותית על האווירה ועיצוב החלל. 
יש מגוון רחב של סגנונות לבחירה והרהיטים המאכלסים את הבית מתכתבים עם אותה המעטפת הנבחרת וכך אפילו הפריטים המשלימים שנוכחותם חיונית בבית, כמו ארון חשמל ואלה מיישרים קו עם הטון העיצובי השולט.
אילו סגנונות פופולאריים כיום בעיצוב הבית, כיצד לשלב את הרהיטים תחת אותה קורת גג ואיך כדאי לעצב ארון חשמל כך שיתאימו לאופי של סביבת המגורים? מספר דגשים חשובים בפרויקטים מעוצבים. 

בית עם סגנון – מה בין קלאסי למודרני

מה יגרום לכם נחת? בית במראה מודרני, עכשווי מתוחכם או בית שלוקח אתכם אחורה במנהרת הזמן בשיק אריסטוקרטי ובמראה כפרי חמים ועוטף? 
בין הסגנונות הבולטים בזירה העיצובית ניתן להבחין במראה תעשייתי, שימוש בחומרי גלם כמו אלומיניום וזכוכית, פליז המתחברים יחדיו במראה עדכני בעל צביון נקי, אלמנטים גיאומטריים בחלל וגוונים כהים או בהירים מונוכרומטיים ורהיטים בעלי אותו סגנון. 
אלטרנטיבה נוספת היא של המראה הכפרי ששואב השראה מפרובנס או טוסקנה, בעל רהיטים דומיננטיים, בדים עשירים, קווים מעוגלים, ריהוט עתיר בגילופים, גוונים של טבע. 
בשנים האחרונות נפוץ גם הסגנון הסקנדינבי המינימליסטי שמאופיין בגוונים רכים והסגנון הקלאסי האלגנטי בעל הקווים הסימטריים. 
כמובן שתמיד אפשר ליצור מראה אקלקטי ולשלב בין מגוון סגנונות בחלל אחד, כמו ספת שזלונג דומיננטית בעלת נוכחות מרשימה בחלל עם שולחנות עגולים קלילים במראה אוורירי.

אל תשכחו לעצב גם את ארונות החשמל 

מלבד הצירופים המעניינים בין הרהיטים ברחבי הבית – מערכות ישיבה, מיטות, שולחנות קפה ופינות אוכל, מזנונים, ארונות וכיסאות והמיקס בין הגוונים (שחור ולבן, טורקיז מרהיב, שמנת קלאסית) כדאי להקדיש מחשבה גם לפריטים נוספים שתופסים בולטות בחלל.
כאן נכנסים לתמונה ארונות חשמל המהווים מארזי בטיחות המגנים על הרכיבים האלקטרוניים הרגישים מפני חדירה של לכלוך, אבק, לחות ומזהמים למיניהם. גודל ומבנה הארון נקבעים על פי התכולה ובהתאם לתקנים של בטיחות.


אם בעבר ההתייחסות לארונות חשמל היתה פונקציונאלית בלבד, הרי שכיום הם מהווים חלק עיצובי אינטגרלי מהמרחב ומכאן ההקפדה על האסתטיקה שלהם – צבעוניות, חומרים, קווים.
תכנון הארון ועיצובו תלוי גם בחומר ממנו יהיה עשוי הארון: המתכת מככבת ובגדול בשל התכונות הייחודיות שלה כמו עמידות גבוהה, בידוד, יציבות ויכולת לשאת משקל רב וגמישות עיצובית. ניתן לפנות לחברה שתייצר ותעצב עבורכם ארונות חשמל בהתאמה אישית ממתכת. 
בבחירת עיצוב לארון כדאי לחשוב מראש גם על הדרך בה הארון ייטמע בחלל, כך שהוא יתכתב עם השפה העיצובית של המרחב במיוחד אם הוא ממוקם במקום בולט לעין המתבוננת. 
יש אפשרות לבחור מתוך סקלה רחבה של גוונים וגם מרקמים מעניינים – מאט, מבריק, תבליטים ועוד. ניתן לבחור גוון בהיר כך שייטמע על רקע בהיר או בגוון כהה בחלל המעוצב ברהיטים בגוונים דומיננטיים או אפילו לבחור את ארונות החשמל עם הדפסים ססגוניים שיהפוך למעין אלמנט פיסולי ואמנותי במרחב. 


ניתן לעצב את דלתות הארון בדרכים דקורטיביות ושימושיות שמאפשרות פתיחה וסגירה נוחות אך גם תורמות לעיצוב של הבית. קיימות דרכים יצירתיות גם להסוות את ארון החשמל באמצעות דלת משרביה מסוגננת להפליא, מדבקות מעניינות, כיסוי של תריסים או עבודת מקרמה בניחוח נוסטלגי תלוי בסוג הרהיטים והקו הסגנוני המרחב. מה שבטוח הוא שחשוב להתייעץ עם המומחים כך שהארון ייראה נהדר אך גם יעמוד בתקנים המחמירים ביותר ובסטנדרטים גבוהים של בטיחות ואיכות.

מאמרים נוספים
לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?