fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך שומרים על דירוג אשראי טוב ולמה זה חשוב?

בישראל, הקונספט של מערכת דירוג אשראי עדיין לא ברור לגמרי לכל האנשים. למעשה, מכיוון שהדירוג נוצר רק בשנים האחרונות, יכול להיות שחלקכם לא נתקלתם בו אף פעם ואינכם מודעים לו.

בקצרה, דירוג אשראי הוא ציון שמייצג את כושר האשראי של אדם, ואת רמת הסיכון הגלומה במתן הלוואה לו או לה. הציון מחושב על פי ההיסטוריה הפיננסית שלכם, ושמירה על ציון טוב היא חיובית מכיוון שהיא משפיעה על יכולתכם לקבל הלוואה לכל לקוחות הבנקים ועל התנאים של הלוואות ומוצרי אשראי נוספים.

למה לשמור על ציון אשראי טוב?

בכמה מילים – כדי להיות בטוחים שתהיה לכם גישה לאשראי כאשר תצטרכו אותה. בעת בקשה להלוואה, משכנתא או כרטיס אשראי, בנקים ומוסדות פיננסיים בוחנים את הציון שלכם כדי לקבוע אם אתם לווים אמינים.

ציון טוב מגדיל את הסיכוי שלכם לקבל אישור, ויכול גם להביא לריביות ותנאים טובים יותר ולחיסכון כספי משמעותי עבורכם לאורך זמן.

איך שומרים על דירוג חיובי? יש לנו כמה טיפים שיכולים לסייע.

שלמו את החשבונות שלכם בזמן

איחור או אי עמידה בתשלומים עלולים להשפיע בצורה שלילית מאוד על דירוג האשראי שלכם. אפילו פספוס אחד עלול להיות בעייתי בתרחישים מסוימים, אז חשוב להיות זהירים. דאגו שהוראות הקבע שלכם עוברות בצורה חלקה, שהצ'קים שלכם לא חוזרים ושלא נוצר שום קשר ביניכם לבין הוצאה לפועל.

נהלו באחריות מסגרות אשראי

עליכם לוודא שאתם לא חורגים ממסגרות האשראי שלכם, ולמעשה להשתדל גם לא לנצל אותן עד הסוף. מרבית האנשים מנהלים מסגרת שניתנת להם מהבנק (בחשבון העובר ושב), ורבים מנהלים מסגרות נוספות, למשל בכרטיסי אשראי חוץ בנקאיים.

כמובן שגם הלוואות הן מסגרות אשראי, ואתם מוכרחים לקחת ולהחזיר אותן באחריות. אל תיקחו על עצמכם יותר מדי התחייבויות, ודאגו להחזיר הלוואות ללא איחורים.

אם אתם מתקשים לעמוד בהחזרים כי לא חישבתם נכון את הסכומים, או שהמצב שלכם השתנה מאז לקיחת הלוואה, עשו הכל כדי למחזר אותה או לסכם מול המלווה על פריסת תשלומים חדשה, על מנת שלא תסתבכו ושהציון שלכם לא ייפגם.

עקבו אחר הציון שלכם

מומלץ מאוד לנטר באופן קבוע את דוח האשראי שלכם, במטרה לזהות שגיאות, תחומים לשיפור או אפילו הונאה שעלולה להשפיע לרעה על הציון שלכם. אתם זכאים לצפות בדוח פעם בשנה ללא עלות, אז נצלו זאת ותהיו כל הזמן ערניים למצבכם.

לסיכום

אם יש לכם דירוג אשראי טוב, אתם יכולים לקבל הלוואה לכל לקוחות הבנקים בתנאים טובים. אם הדירוג בינוני או שלילי, כדאי לנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי לשפר אותו, כדי להבטיח גישה לאשראי במקרה שתזדקקו לה. זכרו, הציון הוא כלי חיוני ליציבות פיננסית ויכול להשפיע משמעותית על העתיד הפיננסי שלכם.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?