fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לעצב משרד שיעשה לכם ירוק בעיניים


המשרד נחשב בעיני רבים לבית השני שלהם ובשנים האחרונות ניתן לראות מגמה שצוברת תאוצה של השקעה ניכרת בעיצוב משרדים. תכנון השטח של כל עובד תוך שימת דגש על טאץ' פרסונאלי, גופי תאורה דקורטיביים ופרקטיים כאחד, ריהוט אלגנטי, מחיצות מודולאריות שמאפשרות אינטראקציה ופרטיות בהתאמה אישית.

להכניס ירוק למשרדים – להפיח חיים בעסקים

דרך יצירתית לעצב אווירה הנעימה במשרד היא באמצעות צמחים. השילוב של צמחים בסביבת העבודה מביא עמו יתרונות רבים ומשמעותיים שבהחלט כדאי להכיר.
יתרון ראשון קשור לכך שנוכחותם של צמחים בסביבה תעסוקתית במיוחד במשרד סגור במעטפת ללא פתיחה נגישה של חלונות קשור בשיפור של איכות האוויר.
הפחתה של רעלים ומזהמים שיכולים להזיק לבריאות, הפחתת הסיכון לסבול מבעיות נשימה. האוויר מרגיש הרבה יותר טהור ורענן.
היתרון השני יכול מאוד לסייע בשמירה על מוטיבציה ומורל, כאשר מקדמים סביבה ירוקה יותר – למעשה, צמחים נקשרים ברמות גבוהות יותר של פרודקטיביות ויכולים להעצים את יכולת המיקוד והריכוז, הזיכרון, היצירתיות, לחדד חשיבה חדשנית וכך גם להעלות את רמת הביצועים וההישגים בתהליכי עבודה.
ירוק מפעיל גם תגובת הרפיה, יכולה להוריד את רמת הקורטיזול וכך לקדם תחושת שלווה ורוגע.

צמחים יכולים במקום עבודה במיוחד כאשר נמצאים רחוק מהטבע או כשיש חיץ בין החוץ לפנים לסייע בהשגת רווחה נפשית וחוסן מנטאלי, להעלות את מידת מצב הרוח וכך להגביר גם את תחושת השמחה. קיים היצע מסחרר של צמחים אותם אתם יכולים לקבל באמצעות משלוח צמחים עד למשרד. כלומר, לא חייבים אפילו לצאת ולחפש חממה או חנות עציצים, הצמחייה יכולה להגיע עד אליכם אחרי שבחרתם אותה באמצעות אתר אינטרנט ייעודי שגם מציע משלוחים עד לסביבת העבודה.

כדאי להכיר את הזנים השונים כשישנם אפילו סוגים המאופיינים בתכונות אקוסטיות שיכולות לסייע בהפחתה של רמות הרעש וליצור סביבה משרדית שקטה יותר.
לצד כל אלה אי אפשר להתעלם מהיתרון המשמעותי החשוב של הוספת ממד אסתטי של עציצים למשרד. המבחר מאפשר לבחור את הפריטים הירוקים היפים שישתלבו בהרמוניה מבחינת צבע, מרקם, צורניות בהתאם לקו הסגנוני השולט במרחב.

טיפים לבחירת צמחים למשרד שלכם

אז איך לבחור צמחייה עשירה שתתאים לסביבה תעסוקתית?
לפני הכל, חשוב לבצע מחקר מעמיק ולהכיר את הזנים השונים כאשר כדאי לבחור זנים שמלכתחילה אינם דורשים תחזוקה גבוהה אלא מינימלית ויכולים לשגשג ולפרוח גם במגבלה של מים ואור שמש. במיוחד במשרדים חשוכים יחסית.
קחו בחשבון את רמות האור, צרכי התחזוקה ותוכלו גם להיוועץ עם מומחים בתחום.  
לאחר מכן, כדאי לבחור את המוקדים האסטרטגיים הנכונים למיקום העציצים הנבחרים כדי למקסם את ההשפעה וליצור מראה ייחודי.
היו יצירתיים ובחרו מתוך האופציות השונות: אפשר לתלות מתלים שונים, לשזור, להציב על גבי הרצפה במעמדים דקורטיביים או להצטייד בצמחים שולחניים לכל פינת עבודה. ניתן לגוון מבחינת גדלים, תלייה אסימטרית וכדומה.
אפשר גם להגדיר וליצור מלכתחילה אזורים ירוקים שבהם העובדים יכולים להירגע ולהיטען בכוחות מחודשים כמו בפינות הסבה, בלובי, בקבלה או בפינות שקט, במרפסת וליצור קיר שכולו עציצים או צמחייה.
טפו תרבות אוהבת צמחים ועודד את העובדים לטפל בעציצים השונים ואל תשכחו לבסס מערכת השקיה או לוח זמנים לטיפול הצמחייה היפה. שימו דגש גם על מעמדים דקורטיביים שמוסיפים לאסתטיקה מבחינת גדלים, גוונים, חומרי גלם.

זכרו – מדובר באלמנט עיצובי משמעותי, שיכול לתרום ולהועיל לרווחה הכוללת, להגברת התפוקה, החשיבה היצירתית ולהוסיף ממד ירוק, מחובר לטבע גם כאשר נמצאים בפנים בלב העיר הגדולה.  

מאמרים נוספים
לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?