fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להתאים מזגן חדש לחלל החדר?

מזגן חדש

התאמת מזגן חדש לחלל החדר

בדיוק כמו שאנו באים לקנות ריהוט חדש לביתנו, ואנו מתחשבים בפרמטרים שונים נוספים לריהוט מדוייק עבורנו. כך גם  נושא המיזוג. לצערנו, הקיץ הישראלי החם אינו מאפשר חיים שפויים מבלי להפעיל את המזגן כמעט 24 שעות ביממה. כאשר אנו באים לרכוש מזגן חדש לחלל, נכס או דירה כלשהי, חשוב שהוא ישתלב במרחב הקיים ועם הריהוט. בין אם קיים מיקום מזגן או שרוצים למקם את המזגן בחלל בפעם הראשונה.

בכל פעם שרוכשים מזגן, בין אם נעזרים בשירותים של טכנאי מזגנים מומלץ בחיפה או באזור אחר בארץ ובין אם בוחרים באופן עצמאי. בין אם בודקים א תהמזגן באופן פיזי בחנויות השונות ובין אם בוחרים אותו באחד מאתרי הקניות הוירטואליים. בכל פעם כזו, חשוב לוודא שהמזגן מותאם לחלל החדר ושהשימוש בו יהיה מקסימלי.

איך להתאים מזגן לחלל החדר?

כיום, ישנם מספר רב של מזגנים החל ממזגנים ביתיים ועד מזגנים תעשייתיים התאמה של מזגן חדש לחלל החדר חשובה מאוד כיוון שכך נוכל לקרר או לחמם את חלל החדר בצורה אידיאלית, לחסוך בעליות החשמל ולצמצם את רמת הרעש הסביבתי אשר נוצר כתוצאה מפעילות המזגן השוטפת.

כאשר באים להתאים את מזגן חדש לנכס כלשהו, עלינו להסתכל, לבחון ולבצע השוואה מושכלת של הפרמטרים הבאים:

  • תפוקת המזגן – באופן כללי, תפוקת המזגן נמדדת ביחידות הנקראות BTU. כל מזגן בחנות יציג תפוקה ממוצעת לחימום/קירור כך שעל סמך נתון זה ניתן לדעת עד כמה המזגן יעיל בעבודתו. לרוב, כאשר נרצה לחשב את טווח התפוקה הרצוי לנו נכפיל את מספר המטרים של החדר ב – 600-900 BTU. לדוגמא, אם יש לנו חדר של 10 מ"ר המזגן האידיאלי יהיה בעל תפוקה של 6000 עד 9000 BTU.
  • נתונים חיצוניים של החלל – בנוסף, על מנת לבצע התאמה מדויקת של מזגן חדש לחלל החדר נצטרך לאפיין את נתוני החדר. לדוגמא,  אזור המגורים, הקומה בה נמצאת הדירה, רמת הבידוד הפנימי והחיצוני של החדר גודל ומספר החלונות ועוד יאפשרו לדעת ולהחליט מהי התפוקה הנכונה שהמזגן צריך לספק על מנת לחמם או לקרר את החדר.
  • נתונים פנימיים של החלל – בדומה לפרמטרים החיצוניים של החלל,  יש לבדוק שלל של גורמים פנימיים של החלל. לדוגמא, מהו סוג החלל (האם מדובר על חדר שינה, מטבח, סלון וכדומה), האם יש ריהוט רב בחלל עצמו המפוזר ברחבי החדר או שמא הריהוט הוא מינימלי, האם ישנם מכשירים אשר פולטים חום במקום וכדומה.

לסיכום, התאמה נכונה, מדויקת ומושכלת של מזגן חדש לחלל החדר יכולה לא רק להוביל לתוצאה טובה יותר בחודשי הקיץ החמים ובחודשי החורף הקרים, אלא גם לחסוך לא מעט בעלויות החשמל והרעש הסביבתי אשר נוצר מפעילותו ומעל להכל לאפשר לכם להנות מהשימוש בריהוט שלכם בחדר נעים ונוח.

 

מאמרים נוספים
לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?