fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להציע דירות בתל אביב למכירה ולקבל מקסימום תמורה?

מחירי הנדל"ן בתל אביב שוברים שיאים בכל יום כבר שנים רבות. במחיר של בית פרטי לפני 15-20 שנים היום ניתן לרכוש דירת 2-3 חדרים ולאו דווקא בשכונות המבוקשות ביותר, ועל-פי כל ההערכות מגמת עליות המחירים צפויה להימשך ואולי אף להתחזק. במציאות כזו, מוכרי דירות בתל אביב נמצאים לכאורה במצב טוב וצפויים לקבל סכום כסף גבוה מאוד. יחד עם זאת, כדי למקסם את ערך הנכס יש כמה דברים שכדאי לעשות, ובעמוד זה תמצאו מספר המלצות מועילות.

מתיחת פנים

האקלים בתל אביב והאינטנסיביות שבה מתנהלת העיר העברית הראשונה שוחקים את המבנים וגם את פנים הדירות. לפני שמציעים דירה למכירה, כדאי לעבור על כל החדרים והמרחבים בה ולסמן את כל הפגמים, גם אם הם קטנים. למעשה דווקא הפגמים הקטנים הם אלה שהכי כדאי לטפל בהם – מפני שהעלות נמוכה ואילו התמורה צפויה להיות גבוהה. מתיחת פנים של דירות בתל אביב עשויה לכלול פעולות כמו צביעה מחדש של הקירות או לכל הפחות סתימת חורים ותיקון סדקים. במקרים אחרים אפשר "להסתפק" בניקיון מקצועי ויסודי במיוחד, וכך לייצר אצל הקונים הפוטנציאליים רושם ראשוני חיובי במיוחד.

מחקר שוק מעמיק

דירה בתל אביב שתוצע למכירה במחיר נמוך מדי מן הסתם תמשוך הרבה תשומת לב, אבל מחיר נמוך מדי עלול גם לעורר חשד. כשתבינו שהמחיר אינו ריאלי ותעלו אותו, התוצאה עלולה להיות התעלמות מהדירה וקושי למכור אותה. באופן דומה מחיר גבוה מדי מרתיע רוכשים פוטנציאליים. על-מנת לבקש מחיר נכון, ולהשאיר לעצמכם מרחב גמישות, מומלץ לערוך מחקר מעמיק לגבי שוק הנדל"ן בתל אביב, בנקודת הזמן הספציפית, וכך להבין מהו הערך האמיתי של הדירה.

גמישות

מכירת דירות בתל אביב מחייבת כאמור גמישות מסוימת. לכאורה זוהי סתירה ביחס לרצון לקבל מקסימום תמורה, אבל בפועל דווקא המדיניות הזו מובילה במקרים רבים לקבלת סכום כסף גבוה יותר (בהשוואה להתנהלות עיקשת ונוקשה). הסיבה לכך פשוטה: כשאתם מתבצרים מאחורי מחיר מסוים, הדירה עלולה להישאר "על המדף" זמן רב. הזמן הרב גורם לקונים שעוקבים אחרי השוק להתייחס לדירה כלא אטרקטיבית, ובסופו של דבר תצטרכו להתפשר הרבה יותר.

האם מכירת דירות בתל אביב עם מתווך אכן משתלמת?

עוד המלצה חשובה לגבי הצעת דירות בתל אביב למכירה היא להיעזר באיש מקצוע רלוונטי – מתווך נדל"ן מיומן. אמנם מתווכים גובים אחוז מסוים כעמלה, וכשמוכרים דירה ב-2-3 מיליון ₪ ומעלה העמלה משמעותית, אבל אם המתווך יוביל לכך שתצליחו למכור את הנכס ב-100,000-200,000 ₪ יותר, מן הסתם בשורה התחתונה תקבלו יותר כסף על הנכס. מתווכים מנוסים גם מקצרים את פרק הזמן עד להשלמת העסקה, וגם לכך יש תועלת לא מבוטלת מבחינת כל מי שמוכר דירה (וגם נכסים אחרים).

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?