fbpx
055-9706339

מקלף 6, חיפה (חניה במקום)

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תשמרו על ניקיון הרהיטים בבית לאורך זמן

רובנו לא ממש אוהבים לנקות את הבית, ומתייחסים לנושא כמו על מטלה מעיקה שאין ברירה אלא לבצע פעם בשנה לפני פסח או כאשר מגיעים אורחים חשובים. אלא שלמעשה ניתן לשמור על ניקיונו של הבית לאורך כל ימי השנה בקלות יחסית וללא צורך לדחות את המשימה עד שאין ברירה. איך עושים את זה? דרך הרהיטים.

הלכלוך שמצטבר על הרהיטים הוא הנראה ביותר לעין. את שאיבת האבק מן הפאנלים של החלונות ואת קרצוף צירי הארונות תוכלו להשאיר לניקיון פסח וקשה להניח שאורח שייכנס אליכם הביתה יבחין בכך – אולם שכבת אבק שמצטברת על מדפים או כתמי קפה שהשאירו מזכרת על הספה הם כבר סוגי לכלוך בולטים יותר. זו הסיבה בעטיה חשוב להקפיד על מספר כללים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על הרהיטים מבהיקים: ניגוב משטחים, ניקוי ספות וכדומה – וכך הבית שלכם ייראה הרבה יותר נקי ומבריק לאורך זמן.

ניגוב אבק ממשטחים

לאבק יש תכונה מרגיזה והיא קלות המשקל שלו. ניגוב גרגר אבק ממשטח כלשהו אמנם יעיף אותו לאוויר ויותיר את המשטח נקי, אולם לאחר זמן קצר אותו גרגר ישוב לשם ושוב תיווצר שכבת אבק דקיקה. אפשר להתנחם בעובדה ששכבת האבק הזו ניכרת לעין רק כאשר היא עבה מאוד, ולכן הרעיון בניגוב האבק הוא לא להיפטר לחלוטין מן האבק אלא רק לצמצם את נוכחותו על המשטח. 

היתרון של ניגוב אבק הוא שמדובר במשימה פשוטה מאוד שאינה מצריכה השקעת זמן או הכנה כלשהי ולפיכך קל מאוד לשלב אותה במסגרת השגרה הרגילה של הבית. הולכים מהמטבח לסלון או מחדר השינה לשירותים? בדרך מעבירים מטלית יבשה על מדף, שידה, שולחן או כל משטח אחר. זו משימה כל כך פשוטה, שאפשר לבצע אותה בחלקים (מדי יום לנגב משטח אחר) ואף לשתף את הילדים בפעולה.  

ניקוי ספות וכורסאות

אמנם לא נהוג לבצע ניקוי ספות וכורסאות בתדירה גבוהה כמו ניגוב אבק ממשטחים, אולם מומלץ שלא להזניח את מערכות הישיבה. בהחלט אפשר לנקות את הספות אחת לשבוע, בין אם מדובר בשאיבת אבק מספת בד או ניגוב ספת עור במטלית לחה.

בכל מקרה מומלץ שלא לעשות שימוש באקונומיקה או חומרי ניקוי אחרים בעלי עוצמה חזקה, לפחות לא מבלי לבדוק תחילה את רשימת חומרי הניקוי שאושרה על ידי יצרן הרהיטים. זאת משום ששימוש בחומר ניקוי שלא אושר על ידו עלול לגרום יותר נזק מתועלת, ובמקום לנקות את הספה להותיר עליה כתם מכוער שלא ניתן יהיה להסיר אחר כך.

לעיתים ניתן להשתמש בחומרי ניקוי ביתיים המורכבים מתערובות של חומץ, סודה לשתייה, סבון כלים ועוד חומרים שניתן למצוא בכל בית. אם אין ברירה ומוכרחים להשתמש בחומר ניקוי שהשפעתו על הספה לא ידועה, לכל הפחות יש לבחון תחילה את ההשפעה הזו בפינה נסתרת של הספה.

מאמרים נוספים

סגנונות מטבח לכל טעם

המטבח הוא לב הבית, ולכן חשוב שיתאים באופן מושלם לסגנון החיים ולעיצוב הבית שלנו. בין אם אתם מחפשים מראה מודרני ומינימליסטי או מראה כפרי, הנה

לכבוד חג הפסח

קבלו עכשיו קופון 5% הנחה על כל האתר

מלאו את המייל שלכם, ותקבלו את הקופון במיידית.
אנחנו לא נשלח דואר שיווקי.

לפתוח צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
היי,
איך נוכל לעזור?